Twilight-Alkonyat

Bella: "Hihetetlenül gyors vagy és erős. A bőröd falfehér és jéghideg. A szemed színe változik és néha úgy beszélsz, mint aki más korból jött. Sosem iszol vagy eszel, nem mész ki a napra. Hány éves vagy?"

Edward: "17"

Bella: "És mióta vagy 17?"

Edward: "Egy ideje."

Bella: "Tudom, hogy mi vagy."

Edward: "Mondd ki! Hangosan! Mondd ki!"

Bella: "Vámpír."

Edward: "Félsz?"

Bella: "Nem"

Edward: "Akkor kérdezd meg a legalapvetőbb kérdést: Mit eszünk?"

Ez az a film amit ezen a héten már háromszor megnéztem. Az immáron négy kötetes könyvsorozat első megfilmesített része: az Alkonyat. Több kritikát elolvastam a filmről, volt akinek nem nyerte el a tetszését, de hozzárakta, hogy a célközönség úgyis a tizenévesek tábora, akik viszont teljesen odavannak érte. Hát ez csak természetes, hiszen főhősünk Edward, Robert Pattinson kitűnően alakítja a kiszámíthatatlan vámpírt és Kristen Stewart is kitűnő választás volt, a visszahúzódó Bella szerepére. Na hát és melyik tini ne vágyna egy titokzatos, irtó helyes vámpírra. Najoh talán nem mindenki, de így is hatalmas sikernek örvend a regény és a film is.

 

Bella Swan (Kristen Stewart) mindig is különbözött a többiektől. Nem vegyült el a korabeliekkel, nem követte a trendeket és nem igazán foglalkoztatták az osztálytársai. Mikor édesanyja újraházasodik és Bellát elküldi apjához, aki egy Forks nevű kisvárosban lakik, a lány nem nagyon vár változást az új helytől. A dolgok mégis fordulóponthoz érnek, mikor megismerkedik a titokzatos és feltűnően jóképű Edward Cullennel (Robert Pattison), aki egyáltalán nem olyan, mint a többi fiú. Intelligens, szellemes és mintha egyenesen a lelkébe látna. Hamarosan szenvedélyes és meglehetősen szokatlan kapcsolat alakul ki köztük. Rendkívül szokatlan, ugyanis Edward tényleg nem olyan, mint a többi fiú: puszta kézzel képes megállítani egy mozgó autót, s nem mellesleg 1918 óta egy percet sem öregedett. Halhatatlan, mint a vámpírok. Közéjük tartozik. De nincsenek hegyes szemfogai és nem iszik emberi vért sem: családjával más életmódot választottak. És Edward úgy érzi, Bella az a lány, akiről az elmúlt 90 évben álmodott: egy lelki társ. De minél közelebb kerülnek egymáshoz, a fiú annál nehezebben irányítja a benne fortyogó vad ösztönöket, melyeket a lány illata hív elő. S a dolgok még rosszabbra fordulnak, mikor megjelennek a városban a Cullen család ősi ellenségei, James (Cam Gigandet) és Laurent (Edi Gathegi)...


Egy kis személyes, hogy miért is szerettem meg a könyvet és a filmet: Huh van néhány nagyon idegesítő szokásom...pl. hogy beszélek álmomban. És rájöttem, hogy miért is szerettem meg az Alkonyatot annyira. Bella néhány szokása megegyezik az enyémmel és talán ezért tudtam annyira átérezni a könyvet. Csak hogy néhányat említsek: sokan azt mondják, hogy a vérnek nincs szaga, de én a könyvbeli Bellához hasonlóan érzem a vas és só szagot, mikor valaki vérzik a közelemben; nem mintha ez joh lenne, mert Bellához hasonlóan én se nagyon bírom a vér látványát;beszélek álmomban, ami kicsit cinkes néha...ismerős a regényből ugye?:D;a zárkózottság...bár ez rám csak részben igaz; és a depi...ha valaki olyat veszítünk el akit szeretünk mindketten iszonyú mélyre tudunk zuhanni, de ha az a valaki esetleg visszatér, gyorsan felejtünk...;a falfehér bőr pedig énse egy naptalan tájon lakok; naéspersze nem elhanyagolható, hogy Bella... az én második keresztnevem is Izabella /Bella/..=D... nahát ezért szerettem meg a regényeket... bele tudtam élni magam Bella helyzetébe. Napersze nem lennék szomorú ha én is találnék egy olyan srácot, mint Edward Cullen... persze a vámpírság hanyagolható...:D

 

Ha esetleg valaki szeretné elolvasni a könyveket(Twilight,New Moon [angol és magyar változat is] ,Eclipse, Breaking Dawn, Midnight Sun), természetesen nem hivatalos fordításban, szívesen elküldöm neki. Ha kérnéd őket akkor ide írd meg, hogy melyik könyv fordítások kellenek : lollus4@freemail.hu