"Törekedjetek a szeretetre!"

Hát igen, ez is eljött...=] Pár verssel, pár újévi köszöntő versikével köszönök el tőletek ebben az évben. Találkozunk 2009-ben!

Azt hiszem ilyenkor a szeretet ünnepén illene először is a Szeretet Himnuszával kezdeni.

A szeretet himnusza
(1 Kor 13,1 – 14,1)
Szóljak bár emberek vagy angyalok nyelvén,
Ha szeretet nincs bennem,
Csak zeng érc vagyok o vagy pengo cimbalom.
Legyen bár prófétáló tehetségem,
Ismerjem bár az összes titkokat és minden tudományt,
Legyen akkora hitem, hogy hegyeket mozgassak,
Ha szeretet nincs bennem,
Mit sem érek.
Osszam el bár egész vagyonomat a szegényeknek,
S vessem oda testemet, hogy elégessenek,
Ha szeretet nincs bennem,
Mit sem használ nekem.
A szeretet türelmes, a szeretet jóságos,
A szeretet nem féltékeny,
Nem kérkedik, nem gogösködik,
Nem tapintatlan, nem keresi a magáét,
Haragra nem gerjed, a rosszat föl nem rója,
Nem örül a gonoszságnak,
De együtt örül az igazsággal.
Mindent eltur, mindent elhisz,
Mindent remél, mindent elvisel.
A szeretet soha el nem múlik.
A prófétálás megszunik,
A nyelvek elhallgatnak,
A tudomány elenyészik.
Tudásunk csak töredékes,
Töredékes prófétálásunk is.
Mikor azonban eljön a beteljesedés,
Véget ér az, ami töredékes.
Amikor még gyermek voltam, úgy beszéltem, mint a gyermek,
Úgy gondolkodtam, mint a gyermek, úgy ítéltem, mint a gyermek.
E amikor felnottem, elhagytam a gyermek szokásait.
Ma még csak tükörben, homályosan látunk,
Akkor majd színrol színre.
Most csak töredékes a tudásom,
Akkor majd úgy ismerek,
Ahogy én is ismert vagyok.
Most megmarad a hit, remény, szeretet,
Ez a három,
De köztük legnagyobb a szeretet.
Törekedjetek a szeretetre!

 

Főleg ilyenkor...a szeretet ünnepén...próbáljatok jobban szeretni!

 

 

Reviczky Gyula: Karácsony
Szeretni nem bűn e hideg,
Ez érdekhajszoló világba',
Mert szeretett s nagy volt szive,
Magdolnának meg lőn bocsátva.

Ő mondta ezt, az emberek
Nagy vértanúja, messiása,
Nem bűnös az, ki itt szeret,
Szeretni nem bűn e világba'.

Mit is tegyen, mit is tehet
Az ember itt gömbjén a bűnnek?...
Óh, boldog, a ki csak szeret,
Mig egy csöpp vér erébe' lüktet.

Óh, Betlehem szelid fia,
Szived is megdobbant szeretve!
S Magdolna benned annyira,
E dobbanó szivet szerette.

 

És persze nem maradhat el egy-két újévköszöntő versike:

Szilveszter alkalmából nem kívánok egyebet, csendes lépteid kísérje szeretet.Szívedbe béke, lelkedbe nyugalom,légy boldog a következő 365 napon!B.U.É.K.!

Mint lyukas zsákból a lencse, úgy hulljon rátok a szerencse!

Ha olykor mégis gyötör az élet,azért most örülj a jónak a szépnek.S szívedbe csendüljön mindig az ének:Hogy vannak akik szeretnek téged!

Kellemes karácsonyi ünnepeket és sikerekben gazdag boldog új évet kívánok minden kedves idelátogatónak!