"Hogy élhetek az életem nélkül? Hogy élhetek a lelkem nélkül?"

"Hogy élhetek az életem nélkül? Hogy élhetnék a lelkem nélkül?"

Talán néhányotoknak ismerős mondta, ám szerintem többen vagytok akiknek nem igazán tiszta, hol hallhatta ezt a két gyönyörű mondatot. Aki most a New Moon-ra gondol, a Twilight folytatására.... aaaaz rosszul gondolja... igaz, megtalálható benne ez a kijelentés, miszerint: "Nem élhetek az életem nélkül (...), nem élhetek a lelkemtől megfosztva (és nem halhatok meg nélküle)"

Ám valószínűleg ez azzal magyarázható, hogy Stephenie Meyer is ismerte az Üvöltő szelek-et... és ahogy felfedezhettük Bella is... Korábban már leírtam a könyv tartalmát és most visszatérnék kicsit a filmre. Akkor, mikor a bejegyzést írtam még a könyvvel se végeztem, tartalmát egy kis segítséggel osztottam meg veletek, ám azóta kiolvastam és a '92-es filmet is megnéztem, aminek a témája Emily Bronte regénye.

Hát az elején kicsit aggódtam, hogy túlságosan sok részletet kihagynak a filmből, ám a végén csak annyit tudtam mondani: Hű! Elámultam. De komolyan... Aki még nem olvasta és nem is látta, annak mondom, hogy nem vidám könyv és a film se optimistább. A film elején narrátorunk így kezdi és egyben figyelmezteti a nézőket:

"Előbb a helyet találtam meg. Azon gondolkodtam, kik élhettek ott,
és milyen lehetett az életük. Valami suttogott a lelkemnek, és írni kezdtem. A tollam egy olyan világról ír történeteket, amely lehetett volna, és a képzeletemben létezik. Egyet most elmesélek.

De vigyázat.
Egyik részénél sem fognak mosolyogni.

Egy idegennel kezdődik..."

És ezzel elkezdődik a történet, amit most nem Nelly a hűséges szolgáló mesél, mint a könyvben... A főszereplő ugye Heathcliff a filmben Ralph Fiennes, akit ismerhettek az Álmomban már láttalak-ból vagy A hercegnő c. filmjeiből... Nahát ebben a történetben ő egy kis cigánygyerek, hogy mondjuk meg és mit ne mondjak kicsit őrült is, de hűűű...

Aztán itt van a mi Catherine-ünk Juliette Binoche, akit a Bűnös viszonyokból ismerhettek. Hát az ő alakítása is hűűűűű....:D

Szóval akkor nem is folytatom a sort, bár Ellen-t még érdemes megemlíteni, mert ő is nagyon tetszett... De ott volt még Hareton, akit szintén nagyon eltaláltak... szóval mindenki hűűű. Azért írok egy kis névsort, mert nem hiszem, hogy sokan tudnátok, kikről beszélek. :)

Juliette Binoche (Cathy/Catherine
Ralph Fiennes (Heathcliff)
Janet McTeer (Ellen Dean)
Sophie Ward (Isabella)
Simon Shepherd (Edgar Linton)
Jason Riddington (Hareton Earnshaw)

Szóval érdemes megnézni a filmet, mert hűű =)