Mansfield Park

Régebben ajánlotta valaki, hogy nézzem meg és ím, most akadt rá pár röpke órám... Megérte:) Nagyon tetszett és végre valami, ami megnevettetett mostanában:) Kicsit büszkeség és balítélet feelingje volt Jane Austen miatt és ettől csak még inkább megszerettem...:)

A történet:

Fanny Price tízéves kislányként kerül elszegényedett családjától, Portsmouthból a gazdag northamtonshire-i rokonokhoz. Sosem téveszti szem elől, hogy mekkora hálával tartozik nagynénjének, Lady Bertramnak és nagybátyjának, Sir Thomasnak, jóllehet gyakran éreztetik vele- kivált a páváskodó Bertram-lányok -, hogy ő a szegény rokon , akinek nap mint nap hálát kell adnia jó sorsáért. Testvéri szeretetet egyedül a legkisebb fiútól, az álmodozó Edmundtól kap, aki a lány állandó társául szegődik, mihelyst Fanny megérkezik Mansfield Parkba. Amikor a kiművelt testvérpár, Henry és Mary Crawford megérkezik a fővárosból, a kastély élete teljesen felbolydul. Egyedül Fanny nem kerül bűvkörükbe, s a londoni látogatók felfigyelnek a lány csípős nyelvére. A Bertram család csillaga leáldozóban, s Mansfield Park sorsát egy hallatlan botrány pecsételi meg. Fanny türelme azonban elnyeri méltó jutalmát.

 

Több filmadaptációja van a könyvnek én a 2007-es változatot láttam teljesen véletlenül, mert különben a 1999-es változatot akartam megnézni:) Egyszer majd megejtem azt is.