The Twilight Saga-New Moon- A film

Hát gondolhatjátok, hogy én erről nem maradhatok le. Sajna a premier napján nem tudtam részt venni a vetítésen, de az első szabadabb napomon, vagyis szombaton útra keltem, hogy láthassam óriáskivetítőn, amire mindenki várt.

Hát másfél órás út után meg is érkeztem a moziba, ahol a legjobb helyeket már előre lefoglalva elfoglalhattuk a testvéremmel, aki elkísért. Komolyan mondom, már az úton izgultam, mert általában pesszimista vagyok és rosszra számítottam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na hát, szerencsére nem tömött előadást fogtunk ki, bár az a pár 10 éves nagyon idegesített mellettem, mivel végigkommentálták a filmet. A szokásos 10 perces reklámok és ajánlók után végre elkezdődött, a mostanában egész világot lázba hozó Twilight Saga második része a New Moon, magyarul Újhold.

Már a főcím alatt görcsben a gyomor, na vajon mi lesz... Aztán szerencsére a tökéletes álomjelenet alatt lenyugodtam. A film 130 perces, de hidd el nekem ha ott ülsz és nézed, olyan gyorsan elrepül az a 2 óra, hogy el se hiszed. Nem csalódtam. Sokkal rosszabbra számítottam, az eddigi folytatásos filmekkel való tapasztalataim alapján. Chris Weitz remek filmet csinált. Visszaadja a könyv hangulatát, a fontosabb jelenetek mind megvannak, persze van néhány, amit szívesen látztam volna még viszont. Sok-sok félmeztelen, kigyúrt indián, élükön Jacobbal és nem egyszer láthatjuk kedvenc vérszívónkat is póló nélkül. Sokan féltek attól, hogy Robertnek, azaz Edwardnak nem lesz sok szerepe a filmben, de nyugalom... sokkal több szerepe van, mint gondoljátok. Megoldották, minden lehetséges alkalomkor szerepel. A Jacob rajongóknak persze sokkal nagyobb szerencséje volt, hisz a fiú szinte állandó jelleggel póló nélkül kápráztatja a közönséget. Kristen Stewart, vagyis Bella, ahogy tőle azt elvártam, istenien játszott. Nem véletlenül tartozik a kedvencek közé. Aztán ott voltak még a farkasok, akik szintén jók voltak, bár szerintem egy kicsit többször is szerepelhettek volna, mert kifejezetten szimpatikus kis csapat volt. Aztán a Cullen család sem tűnik fel sokszor együtt, de amikor ott vannak, biztos, hogy mindenki "lecukkizza" Emettet vagy Jaspert. :) A Volturi csapat is egy kicsit kevésnek tűnt nekem, de Aro szerepében Michael Sheen remekül játszott. Tényleg kicsit elmebetegnek tűnt, de olyannak, akitől én is félnék. Nagyszerű volt az egész. A szerepekről nagyjából ennyit.

Részletek: Hát a helyszínek remekül meg voltak válogatva, ám nem túl nagy jelentőségük volt. Az a szikla, ahonnan Sam Uley és bandája és később Bella is leugrott nagyon tetszett. 

A filmzenékről annyit, hogy nagyon jól összeválogatták. Pár héttel a bemutató előtt végighallgattam az albumot, de nem jött be. Nem találtam hozzá illőnek. Viszont így látva, tökéletesen beillesztve szinte észre se vettem őket. Annyira beleilettek az adott jelenetbe, hogy teljesen természetes volt hallani őket.

Közvélemény: Sokaktól hallottam már, hogy jobbra számítottak. Én rosszabbra. Ez általánosságban így van és valószínűleg a New Moonnak nem is lesz akkora hatása a világra, mint az első résznek, de ez így természetes szerintem. Amit lehetett, azt kihozták a filmből. Gratula nekik!

Nagyjából ennyit a filmről. Ajánlom a mozit! Már ezt is ugyanúgy imádom, mint a Twilightot.