Ha nagy leszek...

Mindegyik foglalkozásnévre kattintva eljuthattok egy azzal kapcsolatos honlapra.:)

Körülbelül 7-8 éves korban teszik fel először ezt a kérdést... Mi leszel, ha nagy leszel? Na ennyi idősen volt valaki, aki nem azt válaszolta, hogy állatorvos? :)

Vagy azt, hogy őőőő katona?:D

Hát igen, ilyenkor még mindenki ezekről álmodik... de talán mert fogalma sincs, hogy létezik más foglalkozás is. Vegyünk például engem.

5 éves korom óta állatorvos akartam lenni, míg rá nem jöttem, hogy nem csak az állatokat, de az emberket is szívesen gyógyítanám. Orvos...

Persze én nem a hivatásos szedjük szét-rakjuk össze doki akartam lenni. Pszichológus... az volt az igazi álom.

Természetesen ilyen korban a gyerekek még szeretnének továbbtanulni. Mert még nem tudják mi vár rájuk később, azt hiszik hipp-hopp eljutnak oda, hogy orvosok legyenek. Aztán később rájönnek, hogy mégsem lesz olyan könnyű mint hitték. Ekkor jönnek be a könnyebb, általános szakmák, mint a pincér, szakács, fodrász. Persze vannak, akik ezeket is mesterfokon űzik.

A legtöbb gyerek megtanulja nem szeretni a tanulást. Azért vannak néhányan, akik tovább küzdenek. Később mérnökök, tervezők, kutatók lesznek.

Aztán persze vannak, akik nyelveket tanulnak és elmennek otthonról külföldre dolgozni. Leggyakrabban az idegenforgalmi és vendéglátási alkalmazottak. Mint pl.: idegenvezető, stewardess/steward, tolmács, szállodai alkalmazottak stb.

 

 

Hát igazából én már rengeteg minden akartam lenni a lótenyésztőtől elkezdve a színészig. Jelenleg az iskola miatt vagy stewardess leszek vagy egy hajón fogok dolgozni:)


A lányok az irodalom, a történelem, az orvosi, ápolói vagy vendéglátó-ipari szakok, a fiúk a férfias képzések, a mérnöki, informatikai szakok elvégzését jósolják maguknak.

hajrá. ;D