Don't let the music die.

Jack Savoretti #1

 


(született 1983. Október 10., 27 éves) félig angol, félig olasz énekes, aki 16 évesen még nem fogott gitárt a kezében.

Londonban született, később gyerekként bejárta Európát, s végül egy svájci falucskában telepedtek le családjával.

Zenéjét több amerikai magazin is 'ősi varázslatnak' nevezte, s sokan az új Bob Dylan-nek hívják.

 

Tinédzserként csak a költészet érdekelte.

"Állandóan csak írtam. Ha nem volt semmi dolgom, csak leültem egy fa alá a jegyzetfüzetemmel és bárhová eljutottam a fejemben . A felhők közt jártam."

 

Édesanyja egy gitárt adott neki, hogy próbálja meg zenével felhívni a figyelmet költészetére.

"Meglepődtem mennyivel többen figyeltek rám, amikor elénekeltem, s nem felolvastam egy verset."

"Ezután még többet írtam. Ez valamiféle, különleges kapcsolat volt köztem és a világ közt."

Savoretti első kislemeze 2006. október 9-én jelent meg, Without címmel. A második album már kevésbé volt népszerű. Ekkor fedezte fel őt Corinne Bailey Rae, aki európai turnéra hívta az énekest. Ezzel Jack támogatást nyert több helyről is, és hamarosan 5 helyen debütált a brit indie listán.

Innen már egyenes út vezetett felfelé.

 

Ha megengeditek a személyes véleményt... Soha nem hittem, hogy bele lehet szeretni valakinek a hangjába. De megtörtént... :D Imádom. (: