Szép versek/1./


Mi hát a Tükör?
Lássuk csak.
Hideg. Kemény. Sima. Csillogó. És ...
Mély. Nagyon mély.
Vedd kezedbe!
Nézz bele!
Látod?
Látod a mélységet?
Látod a titkot?

Nem?
Nézz hát a szemedbe!
Hosszan, kitartóan.
Nézz és meglátod benne.
A Titkot.
A Mélységet.
A Lelket.
A Lelkedet.
S szeresd, szeresd amit találsz!

Ne!
Ne nézz félre!
Ne félj Önmagadtól!
Ne futamodj meg.
Ott vagyok én is a Tükör mögött.
Nézz át rajta, láss mögé és megtalálsz.
Segítek neked!
Szeresd amit a Tükörben látsz!
Ez Te vagy!
Fogadd el Önmagad és szeresd!
Szeress!

A Tükörképed is a szemedbe néz és látja Lelkedet.
Ha a szemedbe nézek én is látom.
Tudom, hogy a Mélység, a Titok Benned lakik.
Nem nehéz szeretni.
Vedd hát elő ezt a Tükröt ha bíztatás kell.
Nézz bele és nem leszel egyedül.
Mi hát a Tükör?
Hideg?
Kemény?
Sima?
Csillogó?

A Tükörkép én vagyok vagy TE?


Ölelés:
            Nem volt már fiatal az este.
            Lelkünk egymást kereste.
            Szemünk a test mélyére látott,
            Kitagadtuk magunkból a világot.

           
Örvénylett, vibrált a levegő,
            Vonzott és taszított egy végtelen erő.
            Lángolt a lelkünk, a vágyunk égetett,
            Magunkban éreztük az izzó fényeket.

            Lassan eggyé olvadt a testünk.
            Ez volt mit évmilliók óta kerestünk!
            Ölelni, csak ölelni akartunk egyre,
            Vágytunk a kettőből eggyé vált testre.

           
Magunkba olvasztottuk a végtelent,
            Zártunk szeretetburokba éveket.
            Kavargó, izzó gömbbé lettünk hírtelen,
            S lebegtünk, forogtunk szivárvány színeken.

            Hittük sohasem lesz vége,
            De az est átúszott az éjbe.
            Majd a reggel is ránk köszönt,
            Elhozta az éltető-pusztító fényözönt.


Hermann Hesse

A magány

Egy erős szellem terjesztette szét
A hegyek fölött nagy, fehér kezét.

Tekintetének fénye rám mered,
De én nem félek: nem bánt engemet.

Fekete mélyben bukkantam reája.
Magas csúcsokra csalogat ruhája.

Mély álmaimból gyakran keltem én.
Játszom az élet s halál ösvenyén.

S órákon át, míg szívem fájt nekem,
A hegyi úton lassan járt velem.

És hűvös kezét áldón tette ottan
Hő homlokomra és én - megnyugodtam!