A tánc világnapja

 

Ez az ami ma este engem is elvarázsolt =)

Nemrég, pár hónapja részt vettem pár társammal, egy zenetörténeti vetélkedőn és ennek jutalmaként jutottunk el ma a Carmina Buranára a Szegedi Kortárs Balett egyfelvonásos előadására. Szombathelyen, vagy ahogy másképp nevezik a tánc városában került sor az előadásra.

Hát mondhatom teljesen elvarázsoltak.

Egy civilizáció romjain tengôdô, életben maradásáért küzdô, emberszerű barbár közösség rituálékkal teli életébe pillantunk be, akik félelmeikkel harcolva, ösztöneik által vezérelve próbálják átvészelni, amit a Sors rájuk ró. A Sors, ami néha jót, örömöt, szerelmet, máskor bánatot, halált hoz számukra. Egy lány, kinek eleve rövid élet adatott, egy pillanatra boldognak érezheti magát, a szerelem minden rosszat elfeledtetô érzése elhiteti vele, hogy az élet más, szebb is lehet. De Fortuna csalfa és kegyetlen, nem törôdik a pillanat szépségével. A csalódások, örömök, félelmek megélésével mindannyian egyre többet tudnak meg önmagukról, sorsukról, lehetôségeikrôl, emberi mivoltukról.

S bár én az előadás előtt nem olvastam ezt a tartalomszerű szöveget, mégis tökéletesen megértettem az előadók táncából.

Itt egy videó is...

Nagyon örülök, hogy ilyen élményben lehetett részem és remélem még láthatom párszor ..:)